FÖRÄNDRINGARNAS VIND

Ni vet när man har lagt sig tillrätta i sängen i sitt barndomshem. 

Hör att tvn står igång på nedervåningen. 

Hör släpet av mammas tofflor hela vägen upp till mig.

Hur pappa är först i säng och alltid säger att han är etta. Vilket förstås inte alltid är sant.

Idag ska jag rensa mina sista grejer jag har här. För nu är HQ sålt.

Huset som alltid varit hem. Huset som jag är uppväxt i. Huset som jag har haft turen att få ha i mitt liv i 26 år.

4 reaktioner på ”FÖRÄNDRINGARNAS VIND

Kommentera

