ETT PÅBÖRJAT MINNE OCH TVÅ BILDER FRÅN PHOTO BOOTH

Bon Ivers nya skiva spelas på repeat här.

Jag saknar människor.

Jag äter toast med Vegemite.

Är inne på min andra förkylning.

Jag drömmer om att lära mig spanska eller portugisiska.

Jag började på detta nere i Portugal. Det var tänkt att vara ett inlägg där jag skulle lista allt möjlig men jag skrev aldrig klart det.

Dessa få saker jag listade hjälper mig att komma ihåg hur jag var där och då. Jag tänker ofta på det, reflekterar över vem jag är. Och jag tänker på hur mycket jag utvecklas, främst under min tid i Portugal. Det är en absurd skillnad på mig i den första bilden, som jag tog min första kväll i Portugal på hotellet, där jag bodde de första dagarna.

photo-on-02-09-16-at-18-50

Och med den andra bilden är vi helt plötsligt i oktober och jag har fotograferat så många fina människor och jag kände mig så nöjd och glad. Att jag några timmar senare kraschade och landade bredvid Kaitlyn som körde ett killer peptalk som lyfte upp mig på fötter igen berättar vilken bergochdalbana allt är.

photo-on-08-10-16-at-11-52-4

Jag vill inte ha det på något annat sätt.
Att utvecklas, fundera, reflektera och ändras, det är fint det.

Kommentera

