KRYPTONITE

Året var 2009.

Jag och Karin hade precis anlänt till Vässarö. En ö i Stockholms skärgård. Vässarö, Scouternas ö. Det var i början av juni och vi skulle vara där till mitten av juli. Det var vår första sommar på Vässarö.

Fyra dagar efter att Karin och jag kommit till ön dök hon upp. Kajsa. Det var början på en fantastisk vänskap.

Karin och jag hade tänt lampan över Kajsas bädd. Vi skulle dela rum i Kulan nedre höger. Kajsa jobbade som bagare, jag var på Intendenturen och Karin var i köket.

Vi har varit bästa vänner sedan 2009. Jag, Karin och Kajsa.

Vi har spelat Die Motherfucker die på hög volym i kapellet. Vi har dubblat på dass. Vi har kramat om varandra så hårt vi bara kan. Vi har morgonmyst och lagt oss alla tre i en säng och lyssnat på varandras andetag. Vi har legat i en hög på det iskalla golvet i kapellet, alla i Converse, och hållit varandra i händerna. Vi har gråtit tillsammans.

Ingen kunde separera oss. Och ingen kan skilja oss nu heller. Vi må inte ses så ofta nu för tiden men vi alla är med i varandras grund. Vi är grundpelare för varandra.

Det är kärlek det.

img_1184-1

2 reaktioner på ”KRYPTONITE

Kommentera

