TENTAKLER OCH SUGPROPPAR

Jag är ju otroligt förtjust i mat. Som ni kanske har märkt och om inte: mat är livet (likadant som med växter).

Så när jag åkte till Portugal ville jag prova maträtter som jag aldrig ätit förut.
Bläckfisk var en av dessa, bläckfisk med tentakler och sugproppar alltså. Jag provade det och det var fantastiskt gott. Under mina sex veckor i Portugal så tror jag att vi åt det minst fyra gånger. Sangria var alltid ett måste till, jag föredrar dock en ljus sangria.
Då kunde jag checka av det på min bucketlist. Så himla coolt.

 

img_9513img_9514
2 reaktioner på ”TENTAKLER OCH SUGPROPPAR

Kommentera

