Portugisisk Sopa de Legumes

Nu var det helg igen och då lagar jag mat, jag försöker åtminstone ta mig tid till att göra det. Maten ska helst fungera som matlåda också, så den ska fixa att bli uppvärmd och fortfarande smaka gott. För ingen vill äta tråkig matlåda till lunch, inte jag i alla fall.

Idag lagade jag Portugisisk Sopa de Legumes. Receptet är från Green Kitchen Stories bok Green Kitchen Travels. Ni kan hitta receptet här om ni scrollar ner lite: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2014/sep/14/green-kitchen-meat-free-recipes

Det är nog tredje gången jag lagar detta. Jag byter ut några produkter till grejer jag har hemma och så, det blir lite hipp som havet men mycket är samma. Soppan blir så göttig!

20170129_bergman_ingrid_3421

2 reaktioner på ”Portugisisk Sopa de Legumes

  1. Åh, fy sjutton vad sugen jag blev på soppa nu. Har dock inte hunnit äta frukost än men till lunch kanske det faktiskt får bli just det idag. Tack för inspon!

    Gilla

Kommentera

